***دُخــــت ساحــــل***
***دُخــــت ساحــــل***

اهل باران . اهل دریا . اهل اندوه غروبیم ... از دیار شعر و شرجی از کویر و از جنوبیم .


لباس زن مسلمان چگونه باید باشد ؟

 


زن مسلمان مكلف است كه بدن خود را با لباس وحجاب بپوشاند و اينكه لباس  وحجاب مسلمان چگونه باشد؟ و اسلام چه شرايطي را براي نوع لباس و حجاب  زن مسلمان وضع كرده است؟

 

 

در لباس اسلامي رعايت و در نظر داشت چند امر، شرط ضروري است:

 

 

1- لباس،حجاب و پوشش بايستي همه بدن و پيکره زن را بپوشاند، طوريکه خداوند متعال ميفرمايد: يدنين عليهن جلابيبهن.

 

 

و جلباب همان چادر فراخي است که تمام بدن را مستور نمايد، همچنان واژه «الادنا» که «يدنين» بر گرفته از آن است به معناي گذاردن مي آيد، پس فشرده کيفيت حجاب اسلامي که اين آيت افاده مي کند همانا مستور کردن همه بدن است.

 

 

2- حجاب رقيق و نازک نباشد، چون غرض از پوشيدن حجاب و لباس همانا ستر بدن است و حجابي که نازک و رقيق باشد و بدن را مستور نسازد، آنرا در حقيقت لباس وحجاب گفته نميتوانيم. بهره جستن از آن گونه حجاب و لباس لزوم رعايت حجاب و لباس شرعي، بجا نمي گردد، زيرا پوشيدن اين گونه حجاب و لباس مانع نمايان شدن بدن و ديدن آن قرار نمي گيرد.

 

 

حضرت عايشه رضي الله عنها ميفرمايد: روزي اسماء بنت ابي بکر رضي الله عنه به محضر مبارک رسول الله صلي الله عليه و سلم آمد و لباس رقيق و نازک به تن داشت، پيغمبر خدا، از وي رو گرفتند و فرمودند که اين لباس تان را عوض کنيد (لباس نازک را نپوشيد).

 

 

3- حجاب ولباس بايد خودش زيبا و داراي رنگهاي و نگار هاي جذاب و قشنگ نباشد که توجه را بسوي خود جلب نمايد، طوري که اين مطلب از لا به لاي آيت: و لا يبدين زينتهن الا ما ظهر منها…

 

 

يعني زنان آشکار نگردانند زينت خود را جز آنچه که آشکار است از ايشان.

 

 

مفهوم ميگردد و معناي «الا ما ظهر منها» اينست که بدون قصد و بي دخالت اراده انسان، اندامي ظاهر و نمايان گردد، نه اينکه آنرا خود انسان ظاهر نمايد.

 

 

پس هنگامي که نفس حجاب زيبا باشد، آن اصلا حجاب گفته نميشود، پوشيدن آن گونه حجاب جايز نيست، چون حجاب آنست که مانع ظهور زينت در حضور مردان بيگانه شود و اين حجاب و لباس زيبا قشنک، خودش نمايانگر زينت و افزايش بخش آن قرار مي گيرد.

 

 

4- حجاب ولباس بايستي فراخ و گشاده باشد. يعني بگونه يي باشد که عورت و اندامها را برجسته جلوه ندهد و اندامهاي شهوت برانگيز را نمايان نسازد.

 

 

در صحيح مسلم حديثي از پيغمبر خدا صلي الله عليه و سلم روايت شده که ميفرمايد: صنفان من اهل النار لم ار هما: قوم معهم سباط کأذناب البقر يضربون بها الناس، و نساء کاسيات عاريات، مميلات، مائلات، رؤسهن کاسنمة البخت المائلة، لا يد خلن الجنة و لا يجدن ريحها، و ان ريحها ليوجد من مسيرة خمس مائة عام.

 

 

دو نوع اهل دوزخ اند که آنها را نديده ام ، گروهي که همراه شان تازيانه هاي مانند دم هاي گاو است و بوسيلهء آن مردم را مي زنند. و زناني اند در ظاهر پوشيده، اما در حقيقت برهنه يا نيمه برهنه که خود منحرف بوده و ديگران را نيز منحرف مي سازند، سرهايشان مانند کوهان شتر تمايل يافته است که نه به بهشت داخل مي گردند و نه بوي آن را در مي يابند، در حاليکه بوي آن از مسير (اينقدر،اينقدر) درک کرده مي شود. در روايتي آمده است که بوي آن از مسافت پنحصد سال دور درک کرده مي شود.

 

 

5- حجاب عطر آگين نباشد، چونکه معطر بودن لباس زن، شهوت و غريزه جنسي مردان را تحريک من کند. بدين خاطر است که پيغمبر صلي الله عليه وسلم ميفرمايد: کل عين نظرت زانية و ان المرأة اذا استعطرت فمرت بالمجلس فهي کذا و کذا، يعني زانية.

 

 

يعني هر چشم که نگاه به سوي زن نا محرم افگند زنا مي کند، و آنگاه که زن خود را عطر آگين کرده از مجلسي عبور نمايد، پس آن زن زنا کار است.

 

 

و در روايت ديگر آمده است: ان المرأة اذا استعطرت فمرت علي القوم ليجدوا ريحها فهي زانية.

 

 

براستي وقتي که زن خويشتن را معطر سازد و از ميان مردم مي گذرد، تا آنکه آنها، بوي زيبايي وي را در يابند، آن زن زاني است.

 

 

حضرت موسي بن يسار روايت مي کند: روزي، زني از کنار حضرت ابوهريره رضي الله عنه مي گذشت، و بوي عطر آن به مشام حضرت ابوهريره رسيد، آن صحابه گرامي قدر، برايش گفت: کجا قصد رفتن را داري؟

 

 

زن جواب داد: ارادهء رفتن به مسجد را دارم، ابوهريره رضي الله عنه برايش گفت: آيا خود را معطر ساخته اي؟

 

 

زن جواب داد؟ بلي

 

 

بعدا حضرت ابوهريره فرمود: به خانه خود بر گرد و در آنجا غسل کن، زيرا من از پيغمبر صلي الله عليه وسلم شنيده ام که فرموده اند: لا يقبل الله من امرأة صلوة خرجت إلي المسجد و ريحها تعصف، حتي يرجع و تغسل.

 

 

هرگز خداوند نماز زني را نمي پذيرد که به مسجد برود و باد خوشبويي آن به مشام وزد، تا آنکه به خانه خود مراجعه نمايد و غسل کند.

 

 

6- شرط آخري پوشش و لباس اسلامي اينست که آن پوشش زن را مشابه و همگون به مردان، يا آنچه که مردان مي پوشند نسازد. حضرت ابوهريره رضي الله عنه ميفرمايد: لعن النبي صلي الله عليه و سلم الرجل يلبس لبسة المرأة و المرأة تلبس الرجل. پيغمبر صلي الله عليه وسلم مردي را که لباس زن پوشد، و زني را که لباس مرد پوشد، لعنت گفته اند.

 

 

در حديث ديگري آمده است: لعن الله المخنثين من الرجال و المترجلات من النساء يعني خداوند مرداني که خويشتن را شبيه زنان، و زناني که خود را شبيه مردان ميسازند، لعنت گفته است. يعني زنان خويشتن را در لباس و طرز استعمال آن به مردان مشابه و همسان سازند به گونه يي که زنان امروز بيشتر به اين عمل مبتلا اند و آن را تمدن و يا مدل روز مي انگارند.

 

 

بناء لباس و حجابي كه داراي اين شروط نباشد در واقع براي آن واژه لباس و حجاب اسلامي بكاربرده نمي شود و فريضه سترعورت توسط آن ادا نمي گردد.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:,

  توسط زيـــــبا _ ا  |
 

 



اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیب باش تا با افتادنت اندیشه‌ای را بالا ببری.(خوش اومديد)
zibadokht@gmail.com


 

 

 چون نیک بنگری ...
 حکایت درخت بامبو
 غنیمت شمردن دهه‌ی پایانی رمضان
 لباس زن مسلمان چگونه باید باشد ؟
 در پايان زندگي از ما چه مي پرسند؟
 وصيت نامه (طنز)
 شعري طنز از خر عاشق
 اعتراض های یک نی نی به بابا و مامانش
 دختر فداکار
 نقش لبخند در زندگی يك زوج چيست ؟
 چگونه پيشنهاد ازدواج دهيم؟
 ....دريا و ساحل!!!
 هديه اي كوچك براي شما كه بزرگيد
 خدايا شكرت كه دارمت
 زيباترين داستان
 اشتباه فرشته
 نزديكتر به خدا

 

بهمن 1390
شهريور 1390
ارديبهشت 1390
فروردين 1390

 

زيـــــبا _ ا
كاربر محترم

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ***دُخــــت ساحــــل*** و آدرس dokhtesahel.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آی آدم ها
من و دلم
دل نوشته ها
هرچی آرزوی خوبه مال تو
سياه - سفيد
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس

 

RSS 2.0
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1